Stala se mi nemilá věc - motorka přestala dostatečně dobíjet. Řešení bylo okamžité a jednoduché (ikdyž nějakou tu kačku to stálo): výměna původního elektromechanického relé za elektronický regulátor MR7V-P. Jednak už to má Čiko a Kefalín si ho také už pořídil a oba jsou jeho prací nadšeni, a druhak mi nic jiného nezbývalo.
Schéma, co bylo k regulátoru přibalené, stálo za starou bačkoru, tak jsem musel improvizovat, domýšlet si a hledat na internetu. Nakonec se výměna podařila a regulátor dobíjí bez chyby, dokonce i na volnoběh.
Schéma zapojení el. regulátoru MR7V-P (ukostřený + pól baterie)
zde.
Schéma zapojení el. regulátoru MR7V-N (ukostřený - pól baterie)
zde.
Zapojení v motocyklu (rozmíštění vývodů)
zde.
Info:
Výrobce:
ELKOMP Kroměříž, spol. s r.o.
Cena:
390,-
Napájecí napětí:
7 V
Rozsah pracovních teplot:
-40°C až + 90°C
Max. budící proud:
4.5 A
Kostra motocyklu:
+
Stupenň krytí:
IP 54 dle ČSN EN 60 529
Hmotnost:
50 g
Rozměry:
128x69x33 [mm]
Dynamo musí být nabuzeno na souhlasnou polaritu ukostření baterie !!!
Zpět